Prečo pri bolesti chrbta cvičenie na zemi nestačí ?

,,Ľahnite si na zem a s výdychom pritiahnite kolená k hrudi …“ Tento a mnoho ďalších strečingových cvikov v ľahu na podložke pozná každý kto má alebo mal bolesti chrbta. Ale vyriešia tieto cviky vaše problémy s chrbtom ?

Takéto cviky sú určené na uvoľnenie stuhnutého svalstva, no k stuhnutiu svalov v driekovej oblasti dochádza z istého dôvodu – buď z preťaženia (kvôli práci a podobne) alebo ich telo reflexne stiahne, aby chránili poškodenú oblasť (často pri degeneratívnych zmenách platničiek). Drieková časť chrbtice je oblasť, ktorá musí byť stabilná, no strečingové cviky slúžia na zväčšenie mobility v tejto oblasti. To znamená, že strečovanie slabej a nestabilnej oblasti driekovej chrbtice, bez využitia cvikov na posilnenie svalov trupu, môže váš stav ešte zhoršiť. Poviete si, ale veď po cvičení týchto cvikov sa cítim lepšie, bolesti ustúpia. Áno, ALE na ako dlho, a ako sa cítite na druhý deň? Je to lepšie, horšie alebo rovnaké? A čo po mesiaci cvičenia? Cítite sa lepšie? Časté odpovede, ktoré počúvam, sú tie negatívneho charakteru. Napriek tomu sa uspokojíte s tým, že sa po cvičení cítite lepšie. Je to pozitívna informácia, no bohužiaľ, nie z dlhodobého hľadiska. Pri riešení bolesti v driekovej oblasti je dôležité zistiť, čo sa mi snaží povedať moje telo. T.j. pri akých polohách alebo pohyboch sa bolesti zhoršujú a naopak, kedy bolesti ustupujú. Je veľmi dôležité naučiť sa to a riadiť sa podľa toho.

Posilňovaniu končatín sa počas rehabilitácie chrbta nekladie pozornosť. Naopak, je to veľmi dôležité. Končatinami vykonávate všetky pohyby počas dňa a pokiaľ nie sú dostatočne silné, záťaž z vonkajších podnetov je kompenzovaná chrbtom, pretože je to pre telo energeticky menej náročne. Možno si myslíte, veď teraz som si pocvičil strečing, je mi lepšie, riešim svoje bolesti chrbta. A následne sa pustíte do práce, idete variť, upratovať, idete do práce, pracujete na záhradke…Pri všetkých aktivitách využívate silu tela, ktorá, keď nie je dostatočná, stuhnutý a boľavý chrbát sa behom pár hodín vráti.

Týmto článkom chcem povedať, že pokiaľ vás trápia bolesti chrbta, je dôležité zvýšiť silu a stabilitu celého tela. Neriešiť bolesť chrbta lokálne a výlučne strečingom. Pokiaľ dosiahnete dostatočnú stabilitu trupu a dostatočnú mobilitu a silu končatín, dosiahnete aj zlepšenie funkčnej sily tela pri pohyboch. Práve takto znížite napätie na chrbticu a odstránite bolesti.

Preto vás pozývam: Začnite cvičiť podľa, do detailu, prepracovanému tréningovému plánu ROZHÝB TO, vďaka ktorému zlepšíte svoje funkčnú silu a stabilitu tela. Práve to bude viesť k odstráneniu bolesti chrbta a k zlepšeniu vašej funkčnosti vo všetkých smeroch bežného života. Cvičenie si môžte zakúpiť tu.

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.